2011-10-24

1-3 настанд цээжлүүлэх шүлэг, дуу, оньсого


Д.Мягмар.    “Ном”

Чиний  ч ном, миний ч ном
Чи бидний бүгдийн ном
Зурагтай сайхан номоо
Зун ч үздэг, өвөл ч үздэг.
                      Номон дээр дуу ч бий
                      Номон дээр шүлэг ч бий
                      Чи ч дуулдаг, би ч дуулдаг
                      Чи бид нар цөмөөрөө дуулдаг.

Ч. Лувсандэндэв  “ Мөндөө би”.

                      Аав намайг аавын хүү гэдэг
                      Ээж намайг ээжийн хүү гэдэг
Аавын ч хүү ээжийн ч хүү мөндөө би.
                      Өвөө намайг өвөөгийн ч хүү гэдэг
                      Эмээ намайг эмээгийн хүү гэдэг
Өвөөгийн ч хүү, эмээгийн ч хүү мөндөө би
                      Ах намайг ахын дүү гэдэг
                      Эгч намайг эгчийн дүү гэдэг
Эгчийн ч дүү, ахын ч дүү мөндөө би.

Оньсого  цээжлүүлэх

                      Торхон дотор
                      Тос ус хоёр    /өндөг/

                      Ах дүү тав
                      Нэг ижил нэртэй
                      Өндөр нам биетэй    / гар хөлийн хуруу/

                      Цондгор гэдэстэй
                      Цор овгор уруултай
                      Өрөөсөн чихтэй
                      Өглөгч зантай        /ваар/

                      Хөх торгон дээл
                      Цагаан торгон хээтэй   / тэнгэр од/

                      Хөлгүй байж явдаг
                      Нүдгүй байж уйлдаг.  /үүл, бороо/

                      Хар хурга
                      Ясан бөөртэй.  / мойл/

No comments: