2010-02-25

Би 12 сартай /нэг настай/.

Би нэг настай боллоо гэж үү. Тэхдээ би ямар жижигхэн бэ. Миний бие даан ч жижигхэн ,арай л болоогүй байна даа. Тэхдээ би бол ээж аавын хайртай хонгорхон хүү нь маш олон юм хийж сурсан учир ээж аавын бахархал нь болсон шүү.

Би одоо юу хийж чаддаг вэ гэвэл

Биеэ дааж явдаг болсон.Та бүгд гайхах больсон байх. Өмнө та нар баярлаад сүйд болдогсон. Би чөлөөтэй явдаг болсон, хэрэв би явж чадахгүй байгаа бол ээж та надаа иллэг хийж намайг явах дасгалд сургаарай.

Ам, хамар,чихэнд хийж болох жижиг зүйлийг би хоёр хуруугаараа чимхэж авах сонирхолтой болсон тул та бүгд анхааралтай байгаарай.

Би бөхийх, хагас суух, нэг хөлөө өргөх зэрэг хөдөлгөөн хийхээс гадна юм түшихгүйгээр ганцаараа алхаж явааг ээж аав хараад баярлаж суудаг.

Хөгжмийн ямар ч аянд бүжиглэх, алга таших хөдөлгөөн би хийж чаддаг болсон. Намхан шатаар дээшээ гарах ба буух дасгалыг би ядартлаа хийдэг. Миний сэтгэхүй нэлээд сайн хөгжиж том хүмүүс болон хүүхдүүдийн нэр ,олон юмсын нэр, үйлийн нэрийг мэддэг.

“Байранд нь тавь”, “түүнд өг”, “аваад ир”, “өгөөрэй”, “ол” гэсэн үгийг би ойлгож гүйцэтгэдэг болсон. “Болохгүй” гэсэн үгийг би ойлгож үйлдлээ зогсоодог. “Тоглоомууд” гэсэн ерөнхийлсөн утгатай үг, том хүмүүсийн яриа үгийг ойлгодог болсон.

Өмнө өгч байсан даалгаврыг ойлгож тоглоомын явцад хүүхэлдэйг хооллох, хайрлах, бүүвэйлэх, явуулах үйлдлийг би хийдэг. Тоглоомоор янз бүрийн үйлдлийг бие дааж хийдэг болсон.
Шинэ үгийг дуурайж би хэлдэг ба 6-12 үгийг яриандаа хэрэглэдэг болсон. Олон дүрсүүд дотроос туйпуу хэлбэрийг шогоос ялгана, бас бусад юмсын хэлбэр дүрсийг томчуудын хэлснээр ялгах чадвартай болсон. Би хүмүүсийн фото зургийг таньдаг болсон.

Ээж аав нарт анхааруулах зүйл гэвэл. Хүүхэд төрсний дараа хэрхэн яаж хөгждөг талаар хүүхдийн үгээр илэрхийлж маш товч зүйлийг бичсэн тул эцэг эх төрсөн хүүхэд чинь хэрхэн яаж хөгждөг юун дээр анхаарах талаар бичихийг оролдов. Харин эцэг эх энэ талаар нэмэгдэл материалыг олж уншиж хүүхдээ хөгжүүлэх талаар анхаарч ажиллах байх гэдэгт итгэж байна.

“Мама и малыш: Календарь развития ребенка” интернетээс энэ сэдвийг авч зохиомжлон орчуулав,

1 comment:

Blacker said...

хөөрхөн бичдэг юм байна. уншихад сонирхолтой юм. амжилт хүсье.